Garantált minőség

A lábszárfekély

Tisztelt Professzor úr!
Fekély van a bal lábamon a bokám mellett, kb. 6 cm hosszú. Rossz a vérkeringésem és fájdalmaim vannak. Elmentem ultrahangra és főorvos úr arra figyelmeztetett, hogy nincs elegendő oxigén a véremben. Én több olyan írást olvastam, hogy ennek súlyos következményei lehetnek. Szeretném kérdezni, hogy milyen vizsgálat mutatja ki, hogy mennyi vér jut az ember agyába és a vérben mennyi oxigén van?
Tisztelettel,
N. Tiborné.

Tisztelt Asszonyom!
A lábszárfekély nem önálló betegség, hanem valaminek a következménye. Ilyenkor a szövetek elhalásához vénás vagy artériás keringési zavar vagy például súlyos cukorbetegség talaján kialakult kis ér betegség és a helyi idegek krónikus gyulladása vezet. Emellett számos egyéb, például immunológiai kór vagy fertőzés útján szerzett bőrbetegség is okozhatja. Könnyen kialakulhat ödémás lábszár bőrén vagy vénás trombózis után. Gyakran több kóroki tényező együttesen vezet ehhez a kellemetlenül látványos és fájdalmas elváltozáshoz, melynek nem elhanyagolható kockázata a fertőződés veszélye.

VenoFit Protect®

Kivizsgálás

A kivizsgálást célszerű a háziorvosnál kezdeni. Egy vérvétel mindenképpen javasolt, melyben legalább a vércukrot, a gyulladásos paramétereket, a koleszterin szintet máj és vesefunkciót és a vérképet ellenőrizni kell. Az artériás keringés vizsgálata általában könnyedén megoldható a lábon a bokák között a lábfej artériájának a kitapintásával. Az ön által is említett speciális alsóvégtagi ultrahang vizsgálat az erek állapotának megítélésére, a keringési károsodás helyének és mértékének felmérésére irányul. Ezzel együtt célszerű lenne önnek egy bőrgyógyászati és egy érsebészeti szakvizsgálaton is részt venni. Ők együttesen nagy valószínűséggel tisztázni tudják a lábszárfekély okát, eredetét és ennek ismeretében el tudják mondani, hogy milyen megoldásokra és milyen eredményre számíthat.

Kezelés
A lábszárfekélyek gyógyulási hajlama nagymértékben függ az alapbetegség kezelhetőségétől. Ilyenkor alapvető dolog, hogy fel kell mérni azokat a károsító tényezőket, melyek elvezettek egy ilyen súlyos tünet kialakulásához. Például azonnal abba kell hagyni a dohányzást, meg kell szabadulni a jelentős túlsúlytól, egyensúlyba kell hozni a keringést és a szénhidrát háztartást. Nagyon fontos, a fekély területének gondos, szakszerű kezelése és tisztán tartása.
Amennyiben vénás keringési zavar áll a háttérben, akor diosmin tartalmú tabletta tartós szedése javíthatja a gyógyulási hajlamot. A speciális kezelés meghatározását pedig rá kell bízni azokra, akik látják az elváltozást és összegezni tudják annak konkrét okait.